Ayat-ayat cinta Allah sebagai Penyembuh | Kumpulan Kata Kata Mutiara 2018
Home » » Ayat-ayat cinta Allah sebagai Penyembuh

Ayat-ayat cinta Allah sebagai Penyembuh


Teringat dengan beberapa baris kata yang sering sekali terakam di dalam kepala ,

" Tak perlu menuntut yang sempurna , dan merumitkan keadaan yang sebenarnya mudah . Sebab padamu juga kelemahan itu selalu ada . Yang benar adalah sempurnakanlah niat awal kita , jika ia penuh berkah dan redha dari - Nya , maka titik kemuliaan menjadi seorang manusia , Insya Allah akan dimudahkan oleh Allah untuk ada dalam diri kita "

Ada juga sebuah khabar-khabar angin yang cukup " menggigit " ,

" Apa lagi ketampanan yang tersisa di dunia ini ketika telah dibahagikan habis kepada Nabi Muhammad SAW , dan Yusuf AS . Dan kecantikan yang telah disempurnakan kepada Sarah istri Ibrahim AS dan Khadijah RA Istri Rasulullah . Hingga pesona kebajikan pun telah direnggut habis oleh Uthman bin Affan dan keluruhan budi telah dimiliki secara purna oleh Aisyah RA "

Lalu apa yang tinggal bagi kita manusia ? Kita hanya terbahagi sedikit ( kalaupun ada ) keshalihan - keshalihan para salafushalih yang telah hidup dalam cinta pada - Nya secara sempurna . Maka mengharap sebuah kesempurnaan pada seseorang , apalagi ukurannya adalah cantik , kaya , punya kedudukan , juga sangat shalih tanpa cela . Maka bersiap - siaplah kecewa serta bersiap - siaplah untuk terendam dalam kerumitan . kerana mencari satu dari sekian banyak pasangan jiwa dengan kriteria di atas , tak lebih hanya menyulitkan keadaan dan mengurangkan peluang .

Tapi ini soal SELERA ? Ini soal pasangan jiwa yang akan kita punya seumur hidup kita ? Kalau kita tak CINTA , kita tak TERTARIK .. boleh kacau akhirnya ?

Kerana jawapan - jawapan inilah . Kita tengok saja hati - hati kita . Sebab jika NIAT Lillahi Ta'ala , maka kemuliaan pernikahan akan sangat jauh kedekatannya dengan nilai - nilai DUNIA . Ia hanya lekat dengan sebuah tujuan sederhana , " Menikah untuk membuatku lebih cinta pada - Nya , lebih tenteram beribadah kepada - Nya , menjaga kehormatan dan farj - ku dari kemaksiatan , dan menyempurnakan agamaku dan agamanya agar jauh lebih menghamba " . Jika ini terpasung kuat di dalam diri . Maka tambahan kriteria - kriteria lain yang lebih terkesan dunia , Insya Allah akan mulai mudah hilang dalam hitungan waktu yang berikutnya .

Sebagai kalimat penutup , saya ingin menuliskan barisan kalimat sederhana berikut :

" Ukurlah diri .. Berkacalah sedetail mungkin . Kerana boleh saja CELA itu jauh lebih banyak berbanding kriteria yang telah dikehendaki . Maka tanyalah pada hati yang jernih agar boleh memberi fatwa . Manakah penanda aras yang harus dipakai . Jangan sampai hanya ukuran dunia yang menjadi tujuan kita ".

hamba yang banyak berdosa.. Allahumaghfirlana ya hannan~~
Allahu'alam Bishawab



Jika Kalian merasa Kalian oarang muslim yang Baik dan Rendah Hati ( Tidak Sombong ) alangkah baiknya jika kalian menghargai "Ketikan Orang Lain" ini dengan Cara MemFOLLOW akun google Saya INI AKUN GOOGLE+ SAYA KLIK DISINI !!!  Sebagai Tanda TERIMA KASIH dan Menghargai Saya :)

0 komentar:

Post a Comment

Silahkan Komentar Tentang Artikel Ini,. Yang Kami Harapkan Kalian Bisa Berkomentar Mengikuti Peraturan
Seperti di Bawah ini ↓

1. Harap Berkomentar yang Sopan
2. Dilarang Komentar Link Aktif, Karna Akan Di Anggap Spam
3. Komentar Sesuai ISI Artikel

Komentar Anda Akan Dilihat Banyak Orang, Jadi Keluarkan Lah Komentar Terbaik Anda